OT - posta zdrazuje

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Neděle Prosinec 19 16:23:56 CET 2010

Mimochodem, když se tu tak bavíme o poště... zrovna dnes jsem se
dostal k tomu, abych nastudoval změny v ceníku, které mi přišly před
několika dny.

V zásilkách obyčejné psaní a doporučená zásilka vyhodili kategorii do
50g u nestandardních psaní (tj. těch do formátu A5 a tloušťky 0,5 cm).

Ale hlavně u cenných balíků je docela zajímavé zdražení - o 10 až 12
Kč ve všech váhových kategoriích - to je v té nejnižší kategorii o víc
než 17%.

Konkurence si už asi mne ruce. Jestli vyjde ten zákon o DPH, tak hned
budou ceny za EMS a obchodní balíky pro neplátce DPH o 20% dražší,
ještě si zdražili cenné balíky...

Co je hodně zajímavé, to je zdražení poštovních přihrádek o 73 až
100%. Já jsem v té nejvyšší cenové kategorii (místo nad 50 tisíc
obyvatel), kde za přihrádku vybírali 220 Kč měsíčně. Teď tu čtu 380 Kč
měsíčně. Pro ně je to velké ušetření práce, nemusí mi úplně každý den
poštu nosit do schránky, naopak já si pro ni musím chodit do boxu, a
ještě jim za to platím. Tak se mi zdá, že to tedy přehánějí, 380 Kč
měsíčně za jejich pohodlí je vážně docela dost.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601