[OT] baliky

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Prosinec 17 12:14:31 CET 2010

Dne 17.12.2010 11:55, Petr Zahradnik napsal(a):
> Já třeba nechápu, proč se z poštovného neplatí DPH. Když já
> zákazníkovi účtuji poštovné k zásilce, musím DPH přičíst, zatímco
> pošta je od DPH osvobozena. V novele zákona o DPH konečně budou aspoň
> EMS, Obchodní balík a Obchodní psaní zdaňované DPH.

ono je to stejne fuk - stejne to vsechno dovedeme statu

na druhou stranu se dejou treba takove veci, ze soukromma firma nam
sebere kseft - protoze my mame mnozstevni slevy pro velka podani - takze
firma obejde nase zakazniky a naslibuje jim o 20% mensi postovne protoze
takovou slevu od CP dostane - my ji ale tem firmam dat nemuzeme - ta
firma ty zakazky posbira a udela to ze to hodi k nam na Postservis, kde
to vytiskneme zaobalkujeme a posleme (coz bychom delali stejne), akorat
posta prisla o 20% na postovnem

stejne tak jsou problemy u s.p. s uctovanim materialu - kdybychom bylo
normalni firma (akciovka apod.) tak se muzeme chovat jinak - nevim uz v
cem presne byl problem - myslim, ze musime zakaznikovi rozuctovat
material a ostatni sluzby a ze vseko odvest DPH - nemuzeme to uctovat
jako jednu sluzbu.

> [...]
> hodin ráno, protože oba vchody byly zavřené a nové schránky zvenku
> ještě nedostupné, nahlásil to na jejich centrálu. Hned ten den volala
> ženská z Mediaservisu a nahlásila mobil na toho doručovatele, ať se s
> ním domluvíme. Já jsem mu zavolal, on mi řekl, že je v práci, a že
> přijde odpoledne, tak že se staví. Chtěl jsem se u něj zastavit u
> baráku, protože mi řekl, kde bydlí, ale on šel odpoledne vyvenčit svou
> dogu a stavil se, vyběhl schody a zazvonil u dvěří.
>
> Dovedu si tento model představit klidně i na vesnicích.

Hmm, posta snad od pristiho roku chysta frencizove pobocky - tedy ze
treba dopisy a baliky necha u hospodskeho/kolonialu, ktery bude mit s
postou smlouvu. Bohuzel je tam hromada pravnich problemu - je treba si
uvedomit, ze nektere dokumenty maji pravni dusledky - zvlast kdyz dnes
staci aby vam hospodsky nedal dopis (zapomene) a za par dni mate doma
exekutora a ani nevite proc. Kdo bude pak mit pravni odpovednost a kdo
si to uvaze na krk. Hromada lidi si pak neco takoveho rozmysli.

RV