Dobijite baterku v aute?

Tomas Chvatal tchvatal na ezop.cz
Středa Prosinec 15 17:54:12 CET 2010


Jenomze teplota altiku je totalne jina nez baterky. Altik je horky vzdy.
V lete prijedu po 100km na chatu, vypnu motor, vytahnu merak
a na baterce zmerim male napeti.
Mam na ni takove to zelene "oko" (bezudrzbova) a to nikda nezezelenalo.
Baterka je trvale malo nabita. :-(

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
EZOP Praha s.r.o.
tel./fax.: 257320853
www.ezop.cz
tchvatal na ezop.cz

----- Původní zpráva ----- 
Od: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
Komu: <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 15. prosince 2010 17:12
Předmět: Re: Dobijite baterku v aute?


Pb aku má teplotní závislost asi -4mV/st.C na článek, takže -24 na celou
baterku. Takže pokud regulátor měl např. 14,2V při 25 st., po ohřátí
pistolí na 60 st. tam má být 13,36V a pokud jste to dotáh až na 80,
12,9V je naprosto v pořádku. Takhle jsem si tehdá upravil regulátor na
Š120 a bylo to naprosto v pohodě. Ale pozor, regulátor byl samostatná
krabička, nebyl na alternátoru. Otázka je, jak je alternátor zatížený a
jak se tím zatížením ohřívá - tedy ohřívá teplotní čidlo v regulátoru.
Pokud je napětí řízeno z řídící jednotky, odhaduju že to nebude nic
extra inteligentního. Jen je teplotní čidlo tam, kde nic netopí a napětí
to neměří na svorkách alternátoru (na baterce je o úbytky na drátech
míň), ale asi rovnou na baterce.  Takže nejspíš s Felicií problémy nemám
proto, že tam nemám nějaké extra žrouty energie :-)
Anděl



Další informace o konferenci Hw-list