patek: Kdepak asi soudruzi udelali chybu?

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Prosinec 10 17:57:21 CET 2010

 10.12.2010, 17:23:33

Vychazi jim ucinnost 96%, to neni zrovna v rozporu s beznou fyzikou.
Ale i tak je tu nekolik velmi spornych veci

1. Mereni prikonu -ten zazrak vypada jako tesluv transformator, tedy na
vystupu ale i na vstupu bude mit energie vysokofrekvencni charakter.
Jak velky je rozdil mezi realnym odberem a tim co ukazuje merak za 300
Kc z lidlu vy jenom buh.

2. Vztah mezi elektrickym prikonem a svetelnym vykonem u zarovky neni
linearni ale exponencialni i v pripade napajeni ss proudem. Pokud je
proud vf a vn, muze byt cast svetla emitovana i jinak nez zhavym
vlaknem, tedy prepocet mnozstvi svetla -> mnozstvi elektriny je velmi
problematicky a muze obsahovat nejednu bulharskou konstantu.

3. Mereni svetla - dle fotek asi nejvice problematicke, protoze vydime
sice ciselny udaj na meraku, ale muzeme jen odhadovat jak k nemu
doslo. Obecne vzato je osvetleni, ktere merak meri pomer mezi
svetelnym tokem a plochou. Jenze mi nevime jaka je plocha. Cidlo
luxmetru je uvnitr black-boxu, nevime v kterem miste, nevime zda je
svetelny tok rozlozen rovnomerne a nevime ani jake jsou rozmery te
skatule. Takze opet prehrsle bulharskych konstant.

4. Ucinost zarovky - to cislo je naprosto nesmyslne, jednak svoji
hodnotou, ale i vecne. IMHO nema k danemu mereni zadny vztah. Stejne
dobre tam mohly uvest pocet toulavych psu v severnim Oregonu a vyslo
by to na stejno. Kazdy kdo nekdy delal nejakou laboratorni praci,
alespon na zakladce vi, ze kdyz se tak provadi nejaky vypocet, je
potreba uvest vzorce podle kterych se pocita.

Cvicne jsem zkusil spocitat jak by to asi mohlo byt. Pri znacnem
zjednoduseni jsem odhadl rozmer krabice na 0,3*0,3*0,5m, coz je asi
o dost vic nez na fotce a merny vykon zarovky 20 lm/W (halogenka pri
jm. napeti ma spise vice). A vysel mi el. prikon zarovky 96W.
To je o poznani vice nez pri experimentu, a uz by to ukazovalo na
nejakou tu chycenou free energi. Jenze ty moje hodnoty jsou spise
nadsazene a stale plati vyhrady popsane v predchozich 4 bodech.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz