digitalni mereni proudu - pro 20 zasuvek

Dalibor Straka public11 na panelnet.cz
Čtvrtek Prosinec 9 14:16:01 CET 2010

On 12/09/2010 01:39 PM, Pavel Dolnsky wrote:

> Pravda to jsem necetl, ale i tak je to volaake divne.
> Cituji ,vstup je jedna faze 230V, odbery se budou pohybovat kolem 300W,  300W * 20= 9kW tedy  cca 40A, ne ze by to neslo, ale nebyva zcela bezne mit zasuvkovy jistic 50A.
> Chyba 11.5W na 300W to uz snad neni mereni, ale vesteni z  kristalove koule. Priklad, pokud v kazde zasucce pri odberu 11W nezaznamenam nic tak to dela 220W a  za rok mi tu protecou 2MWh a ja pritom namerim 0 :-)
> V kazdem pripade, porad, jen krabicka 1M na DIN listu stoji kolem 100Kc.
> [...]

Nebudte takovy rejpal :-).

Chyba 10W na 300W je maximalni chyba, kterou jeste preziji.
Predpokladam, ze skutecna presnost mereni bude lepsi a chyba bude mensi.

Aktualne vime, ze zminenych cca 20 zarizeni dohromady odebira mene nezli
9kW. Konkretne 4kW a jsou na dvou fazich za 2x16A jisticem. Cely duvod
proc dimenzovat zarizeni na 20 * 300W je, ze predem nevim jake zarizeni
bude v jake zasuvce. Nektere zasuvky budou napajet treba switche, ip
telefony, gsm brany, par lcd obrazovek a set-top-boxy, ale nechci kvuli
nim mit vedle samostatne zasuvky na samostatnem okruhu.

Jinak vas rocni vypocet je spravny, pri stalem odberu 10kWh tj. ~90MWh
za rok je skutecne 2MWh pohodova odchylka, zejmena pro pripad, ktery
nemuze nastat 20 x 11W. Berte chybu mereni prosim relativne a vztahujte
ji vzdy k adekvatni rocni hodnote. (Tedy v pripade, ze byste ji chtel v
pristim prispevku vynasobit cenou za 1kWh.).

-- Dalibor Straka