digitalni mereni proudu - pro 20 zasuvek

Pavel Dolnsky p.dolnsky na atlas.cz
Čtvrtek Prosinec 9 10:54:51 CET 2010

Jste si jisty, ze vite co chcete merit? Tedy, skutecne vam jde o mereni proudu? Elektrina se vetsinou nemeri na proud , ale na vykon, a u AC rozhodne neplati, ze P=230 x I, jak I tak U jsou stridave a spolu v nejake vazde a teprve z ni se da urcit cinny, zdanlivy a jakovy vykon, tedy pro ucely mereni spotreby v zasuvce (bezne zasuvce) vystacime s cinnym vykonem.

Dalsi otazkou je , zda vsechny zasuvky budou pripojeny na jednu fazi ?
Dalsi otazkou je pozadovana presnost a rozsah nim max proud., zvlaste tedy nejmensi meritelny odber?
S cenou do 10k Kc / 20 mereni se rozhodne do zadneho hotoveho reseni nevejdete.

Zrovna navrhuji modulek na DIN listu, ktery umi merit vsechny tri vykony na trech  nezavyslych vetvich, v podstate to jsou tri merice, MCU a RS-485, ale i s vlastni stavbou je 10k Kc nahrane.

Aprpopo neznam ucel,ale obecne varuji pred pouzitim hotovych levnymch mericu, ala Flaizar aby se vyrobce dostal na tuto cenu musi jak se tu s oblibou rika katovat kosa jak to jen jde a on ma pak takovy modulek vlastni spotrebu ~3W, ja vim malo, ale jak se to vezme, ono je 7/24 a to je rocne radove 100Kc x 20 a mate zde rocne 2000Kc za elektrinu,  naprosto ale natrosto vyhozene z okna.

Pavel

>Ano, presne tak to budeme delat, problem je prave v tech "n STEJNYCH
modulech" se kterymi si lamu hlavu. Nepredpokladam induktivni zatez,
ucinik si ale zmerim na vstupu pro vsech 20 zasuvek. Kdyz s nim nebude
problem tam, pak nebude ani na jednotlivych zasuvkach.

Moje amaterska predstava byla, ze ke kazde fazi k jednotlivym zasuvkam
pripojim nejake cidlo (hallovu sondu nebo civku kolem). Neco jako:
20 dratu na svorkovnici -> tistak s cidly -> 20 dratu ven

Upresnim jeste cenu a velikost:
- Ohledne velikosti si nemuzeme dovolit DIN listu, zejmena kvuli poctu
   20 x modul. I kdyz ta DIN lista by bylo naprosto nejcistsi a
   nejdrazsi reseni vcetne te chytre zminene kalibrace.
- Cena materialu celeho zarizeni by se mela pohybovat do 10 000,-Kc
   (bez programovani a bez konstrukce)

-- Dalibor Straka