Zarovka pro prisvit pri manipulaci s foto-PCB

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Úterý Prosinec 7 20:05:20 CET 2010

Dekuji vsem za informaci. Totiž mel jsem z GME par desek a nez jsem s nima stihl cokoliv udelat, tak mi propadla zivotnost (asi o dva mesice). A nyní jsou desky totalne nepouzitelne (tam kde na zdravych deskach stacilo osvitit jenom 90s, tak na to ty starsi vůbec nereaguji, po vyvolani jsou cele modrozelene). Tak jsem se domnival, ze to bylo spatnym zacházením. Ale rozbalovani, strihani a pripravu jsem delal skoro po tme (ob dve mistnosti mi svitila zarovka, takze jsem trochu videl). Skladoval jsem je v supliku, takze lze vyloucit i prime slunecni zareni. Teplota to tech cca 25 stupnu (přes leto). Nejspis kvalita desek z GME nic moc. A kdyby se mi to stalo poprve (staci mirne prejit dobu trvanlivosti a desky jsou kaput). Takze jsem si na zkouzku objednal desky s laminovanym fotorezistem, snad to bude lepsi. Proto jsem se ptal na zachazeni, zda jsem něco nepodcenil. Nejspis se to nedalo ovlivnit.

MG

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of hw na itherm.cz
Sent: Tuesday, December 07, 2010 7:38 PM
To: HW-news
Subject: Re: Zarovka pro prisvit pri manipulaci s foto-PCB

Podle me neni nejake specialni sviceni treba, pokud vam na desku nesviti
prime slunce, tak se jim nemuze nic stat. Bezne si pri praci svitim
halogenem 50W a jen se snazim je nenechavat dlouho venku.
Pro uschovu materialu a vsech potreb pouzivam obycejny kufrik, takze pri
sviceni vse nachystam do ramecku, dam zpet do kufriku, nahreju siria a pak
je vytahnu z kufru a osvitim.

Pavel