RS-485 doporucte budice + PIC vzorova implementace protokolu?

Úterý Prosinec 7 13:24:42 CET 2010

Dekuji za reakci, po ADM3485 pripadne jejich E verzi s  ESD jsem
koukal, sice jsem si rikal, ze bych radeji neco s nizsi impedanci tedy
128 nebo 256 nody na sbernici, ale jelikoz ceny vychazi tak o
20-30Kc/ks vice asi pragmaticky skoncim u techto budicu, pripadne
ISL3179E coz je asi ekvivalent od Intersil, s nizsi cenou.

ModBus RTU, co si tak matne pamatuji tak umoznuje defakto dva typy
prenasenych dat bud bit nebo registr o delce 16bite. Pokud tedy
potrebuji prenest 24bite musim ho prenaset jako dva Input Register
nebo Holding registry tedy 2x16bite?
Kdyz je to ten standartd, existuje pro nej nejaky vseobecne
akceptovatelny testovaci termimal pro PC? Neco jako pichnu PC na
RS-485 a ono mi to vypisuje co chodi po sbermici, kontroluje platnost
daoveho ramce, pripadne i nejak hodnoti data (rozbrazuje ryp dat a
hodnotu)?

Martin

>Dobrý den,

1) Bereme ADM3485 od Analog Devices (ale to kvůli ceně, máme tam jakýsi
balíček), je plno ekvivalentů.
3V a 5V verze se na lince snášejí bez problémů

Schopnost 256 nodů není dána výkonem budiče, ale tím, jak zatěžuje přijímač.
Tím se mnoho z Vašich dotazů objasňuje.

2) Použijte ModBus RTU. Sice není moc pěkný, ale je to prakticky standard.
Jinak ještě mohu doporučit náš Spinel
(http://www.papouch.com/cz/website/mainmenu/spinel/ ). Je tam ke stažení i
terminál a nějaké příklady implementace. Spinel má výhodu, že před cca 8
lety jej kolegové vymysleli "na zelené louce" a netáhne za sebou historii,
ale od té doby se ModBus stal standardem.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch na papouch.com