Jak na PIC a C++ nebo spise C

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Sobota Prosinec 4 19:51:25 CET 2010

2010/12/4 Jan Waclawek <konfera na efton.sk>:

> No vidis, tak toto je ten zasadny rozdiel. Kedze ja som C chapal ako sk*rveny Pascal, ja tom tie nestastne pointre nepochopil (aj ked v tom case som uz aktivne programoval v asm pre 8080/Z80 aj 6502), resp. som chapal ich "vysso-jazykovy" vyznam a ucel (tak ako v Pascale), ale to ich "nizkourovnove" fungovanie (aritmetiku, referencovanie existujucej premennej, pouzivanie na odovzdavanie parametra referenciou ci uz formalne alebo fakticke) a rozne tie spinave triky okolo toho nie.

S Pascalom som sa nestretol nikdy. Neratam nejake ukazky kodu, na
ktore som narazil pri hladani nejakych programatorskych postupov.
BASIC som zazil aj na PMD85, aj na ZX, ale netvrdil by som, ze tie
vytvory, ktore som v nom napisal ma nejako programatorsky ovplyvnili.
Stretol som sa aj s Fortranom, no ten som chapal ako basic s mierne
odlisnou syntaxou. Ale v nom sme robili len nejake numericke metody..

Ked si vedel Z80, tak:

PREMENNA DEFB 0

> Ja sa v pripade problemov ako prve pozriem do listingu. Vlastne na jednocipoch som s C tak zacinal - hral som sa s SDCC, pisal som nejaky program a v kuse som pozeral, ako to prelozil, a skusal uhadnut, ze preco ;-)

No hej, ked sa hram s C pre AVR (ciste hobby), tiez pozeram listing.
Zo zaujmu, aj ked nemam problem :-)
Zivim sa programovanim v C na PC, tam je ladenie jednoduchsie, na 99%
sa da krokovat, da sa poradit s kolegami, da sa kod prepisat na viac
krokov (velkost a rychlost _vacsinou_ nie su az tak kriticke). A ked
si stale myslim, ze povodny zapis mal hrat a je cas, tak sa kuknem do
normy, co este nepoznam :-)