OT: kviz na sobotu

Sobota Prosinec 4 14:29:05 CET 2010

však to není tak moc, tahám to drátem 2,5mm2 :-) Mám tam nějaké staré
nízkoimpedanční elity celkem 100 000uF/25V. Zkoušel jsem s tím při jakém
proudu se přesytí tlumivka (cca 10uH/100A) a původně jsem to spínal
připlácnutím kusu mědi. Nedalo se to, každý impulz byl jiný - bylo to
jak svářečka. Teď tam mám 10 MOSFETů paralelně a všechny impulzy jsou
stejné. Délka a průřez drátu jsou napočítané tak, aby proud nepřekročil
3KA. Zmagnetuje to snad všechno, dráty se při tom impulzu pěkně škubnou.
Když jsem zkoušel tlumivku na toroidu (orientované plechy tl.0,15) a
vyříznutou mezerou, magnetickou sílou se mezara zcvakla až na doraz.
Plocha železa je 8cm2, průměr toroidu 12cm a rukou se mi ho nepodaří
zmáčknout ani tak, aby se mezera viditelně zmenšila. Ty magnetické síly
jsou asi dost šílené.

Anděl