Re: OT: Tak mi zase zamrzla nemrznoucí směs

Čtvrtek Prosinec 2 15:03:37 CET 2010

2010/12/2 Pavel Krafcik <hw na pjk.cz>:
> Zdravím konferenci,
>
> připadá mě, že jak se všechno zhoršuje, tak jde do háje i kvalita
> nemrznoucích kapalin do ostřikovačů. Nemáte někdo ověřenou fintu, čím
> podpořit odolnost proti mrazu? Případně, z čeho si směs namíchat? (nějaké
> běžně dosažitelné složky, nerad bych se dostal při shánění na no-fly list,
> případně neletěl na státní útraty na Kubu) Zdá se mi, že mi zamrzají jen
> trysky. Jakoby by nemrznoucí složka nějak vysublimovala nebo co.

Zimní směs do ostřikovačů je voda s lihem (a barvivem a vůní), problém
je, že když si ostříknete okno, líh se odpaří jako první a zbyde voda,
která co? Která zmrzne. Nevěřte tomu, co píšou na kanystru, tj. že se
to má zředit v poměru a výsledná směs bude mít odpovídající bod mrazu
- možná bude, ale jen dokud to zůstane v nádržce. Já tam leju kapalinu
určenou do -30 a neředim to vůbec i když je venku jen -10 a ještě v
noci.

BTW opět si musím pochválit svoje vyhřívaný přední sklo a vyhřívaný
trysky - neumim si představit, že bych si ještě někdy koupil auto,
který to nemá ;)

P.K.