Re: OT: Nabíjení NiFe aku

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Úterý Srpen 31 13:09:37 CEST 2010

Chraň bůh, abych se tohoto pokladu zbavoval.
Nejsou sice moc velké (většinou vojenské 6NKN45), ale jsou.

Tomáš

a> Kdybyste se chtěl něčeho z té hromady NiXX zbavit, ozvěte se   Pouze velké
a> kusy
a> AZE

a> ----- Original Message -----
a> From: "Tomáš Hamouz" <hamouz na alsoft.cz>
a> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
a> Sent: Tuesday, August 31, 2010 12:24 PM
a> Subject: Re: OT: Nabíjení NiFe aku

a> Může být, nijak jsem v tom ohledu nekoumal a nesháněl, byť mám ve
a> sklepě hromadu NiXX na oživení. Speciální olej zní vždy atraktivněji
a> a dá se za něj požadovat víc peněz

a> Tomáš

a>> Všude se píše jen "speciální olej". Co je to? Co je na něm speciálního?
a>> Někde jsem zahlédl, že se používá petrolej.
a>> AZE

a>> ----- Original Message -----
a>> From: "Tomáš Hamouz" <hamouz na alsoft.cz>
a>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
a>> Sent: Tuesday, August 31, 2010 10:22 AM
a>> Subject: Re: OT: Nabíjení NiFe aku

a>> Proti vzduchu a zlému CO2 se tam lije speciální olej, podstatně to
a> prodlouží
a>> životnost elektrolytu. Ale nevím zda se to dělá i u aku do přenosných
a>> zařízení.

a>> Tomáš

a>>> Aha, já myslel, že na špuntech je gumový kroužek a pod ním dírka. NiCd
a>> aku
a>>> to běžně mají a při nabíjení se špunt nepovoluje, aby se tam nedostal
a>> vzduch
a>>> a ten zlý CO2.
a>>> AZE
a>>> ----- Original Message -----
a>>> From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
a>>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
a>>> Sent: Tuesday, August 31, 2010 9:57 AM
a>>> Subject: Re: OT: Nabíjení NiFe aku

a>>> Zdravím,
a>>>   jste si jist ? V tom popisu bylo, že povolit špunty je dobře a dokonce
a>> se
a>>> prý mají nechat povoleny ještě 8 hodin po dokončení nabíjení, aby články
a>>> dobře odplynovaly.
a>>>   Konstrukce špuntu v mém článku je prostá - šroub s velkou placatou
a>> hlavou
a>>> a pod ní gumové těsnění. Je-li šroub utažen, věřím, že aku je
a> plynotěsný.
a>>> Nikde nevidím žádný odfuk ani pojistný ventil. Nadto jde o aku do
a>> přenosného
a>>> zařízení (radiostanice), který se za provozu různě natřásá a mění polohu
a>> a
a>>> tak je asi dobré, aby byl těsný. A vzhledem k tomu, že tato konstrukce
a>>> článku
a>>> nemá žádný mechanismus zpětné absorpce vznikajících plynů, mám tendenci
a>>> požadavku povolení špuntu při nabíjení i věřit :-).
a>>>   Zdraví Pavel.