OT: Nabíjení NiFe aku

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Srpen 31 06:39:08 CEST 2010

Zdravím,
  hmm, tak to vypadá, že NiFe je dost speciální:
  1) Má lokální maximum funkce napětí v závislosti na čase na začátku nabíjení,
řekl bych, že to vyhodnotí běžná nabíječka jako ten delta peak a vypne se (viz
Obr. 1.1 předmětného dokumentu)
  2) Napětí při plném nabití je vyšší, píšou tam 1.8 - 1.85 V/čl. Konec křivky
v tomto grafu bohužel chybí, ale řekl bych, že typický delta peak tam nebude,
stejně jako není u otevřeného NiCd článku (dokonce u něj píšou, že i po nabití
má napětí tendenci se nepatrně zvětšovat).
  Tak mám zatím pocit, že nejlepší bude nabíjet ty články programem na olověné
baterie s tím, že nastavím 12V baterii pro 8 článků NiFe - program ukončuje
nabíjení někde na 14.4V a to je 8*1.8V a pak zbylé 4 články nabiji jako 6V
baterii.
  Ještě zbývá vyřešit otázku nabíjecího proudu. Bohužel neznám C článků, ale
podle jejich velikosti tipuji tak 4 Ah. Při pravidle nabíjet 0.1C mi vychází
0.4A. Tak to tam zkusím pustit a uvidíme :-). Pokud už ode mne neuvidíte další
příspěvky, bylo to asi špatně :-).

Zdraví Pavel.