Vyveva/kompresor z kompresoru z lednicky

Pikulík picom na volny.cz
Sobota Srpen 28 23:27:50 CEST 2010

Našel jsem tuto informaci.
Tlak par propanu.........770 kPa při 20°C
Tlak par butanu..........215 kPa při 21°C
Hodnoty odpovídají ideálnímu stavu plynu. Směs plynu (20% propan, 80% butan)
tlak par okolo 315 kPa při 20°C. Směs plynů (30% propan, 70% butan) tlak par
okolo 400 kPa při 20°C. Tyto hodnoty jsou přibližné, opět se jedná o idelní
stav plynu. V reálu je nutné brát v úvahu, že směs plynů obsahuje jiné
příměsi, které mají vliv na fyzikální vlastnosti reálné směsi.
----- Original Message -----

From: "Pavel Dolnsky" <p.dolnsky na atlas.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, August 28, 2010 10:56 PM
Subject: RE: Vyveva/kompresor z kompresoru z lednicky

Pokud to zjednodusime na cisty propan tak 2-3 bary to bude mit pri
teplote -15C
pri 21C 8.7baru, pri 50C jiz cca 17baru a kriticky bod je 96.6C pri tlaku
42.5baru.

Pb lze bezne prenaset v palstove flasce, daji se z tak delat solidni zapalne
granty.

Pavel

>Záleží na teplotě, ale řádově 2-3 atm
Plynové zapalovače jsou také plastové
Nevite, jaky tlak ma kapalny propan-butan ? Kolega mi tuhle privezl
PETku a ta byla cca do 1/3 naplnena kapalnym propan-butanem. Pry to tam
"prelil" z velke 10kg lahve. Nejdrive jsem tomu neveril, ale pri
povoleni uzaveru to zacalo "varit" , silne unikal plyn ven a flaska se
ochladila. Když jsem to utahnul, tak se flaska trochu nafoukla a
prestalo to bublat.

JaKub