Vyveva/kompresor z kompresoru z lednicky

Pavel Dolnsky p.dolnsky na atlas.cz
Sobota Srpen 28 22:56:17 CEST 2010

Pokud to zjednodusime na cisty propan tak 2-3 bary to bude mit pri teplote -15C
pri 21C 8.7baru, pri 50C jiz cca 17baru a kriticky bod je 96.6C pri tlaku 42.5baru.

Pb lze bezne prenaset v palstove flasce, daji se z tak delat solidni zapalne granty.

Pavel

>Záleží na teplotě, ale řádově 2-3 atm
Plynové zapalovače jsou také plastové
Nevite, jaky tlak ma kapalny propan-butan ? Kolega mi tuhle privezl
PETku a ta byla cca do  1/3 naplnena kapalnym propan-butanem. Pry to tam
"prelil" z velke 10kg lahve. Nejdrive jsem tomu neveril, ale pri
povoleni uzaveru to zacalo "varit" , silne unikal plyn ven a flaska se
ochladila. Když jsem to utahnul, tak se flaska trochu nafoukla a
prestalo to bublat.

JaKub