[OT] Opet elektrokolo...

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na gmail.com
Sobota Srpen 28 09:46:27 CEST 2010

  Takze jsem to nakonec dotahl do konce, 500W motor na predek, 36V/10Ah
LeFePo, nabijecka 2A. Zatim provizorni instalace a jede to fakt skvele.
Kazdopadne to neco vazi (samotne kolo melo 15kg, po uprave 26kg) ale da
se to docela uslapat bez pohodnu, do kopce to pomaha velmi vydatne,
vydrz jsem jeste nezkousel - zrovna prestalo prset ;-) Instalace
jednoducha, jen jsem musel zajet koupit dusi s galuskovym ventilkem,
diteti jsem sebral a upravil nosic, nacvakat konektory a jede to. Jeste
teda na RJ musim sehnat krabicku, zatim je v igelitce na baterce, ale je
neskutecne malinka - no Cinani jsou kluci sikovny ;-)

Co by me zajimalo, nez se dostanu k mereni - jak se takovy motor nejlip
ridi? Predstavuji si, ze se tam dela PWM na prislusne fazi aby se
reguloval proud a tim moment - a kdyz Haluv senzor prepne, tak se to
hodi na dalsi fazi - cili v ramci moznosti obdelniky, u vyssich
rychlosti pila? - pri pomale jizde by tomu charakter preskakovani
odpovidal. Nebo kdybych delal vlastni RJ je lepsi tvarovat nejakou
sinusovku dle aktualnich otacek? Melo by to pozitivni vliv na ucinnost?