Program na vypocet toroidnich transformatoru?

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Pátek Srpen 27 23:32:44 CEST 2010

kvalita vysledkov hociakeho programu alebo vypoctu zodpoveda kvalite a
presnosti vstupov. Ak mate nepresny model alebo zle parametre tak
dostanete nepresne alebo zle vysledky.
Je velmi nebezpecne mysliet si ze ked do nejakeho programu naklikam ze
mam jadro kruhoveho tvaru a modrej farby tak mi presne vypocita jeho
straty. Tvrdenie "U 500VA toroidu mi to vyfrklo ztraty v zeleze pres 10W
, pricemz realne ztraty jsou kolem 2.5W." je usmevne. Ked nepoznate
podmienky pre ake boli pouzite vzorce v tych programoch tak je to len
vestenie zo sklenenej gule. Slepo verit pocitacu je velmi nebezpecne.
Preto pokial chcete nieco naozaj pocitat a potom si ten transformator
postavit je nutne najst si ten katalogovy list kde su udane elektricke a
mechanicke parametre, B-H krivka, permeabilita ako funkcia frekvencie a
sytenia a ine parametre. Potom to spocitate, zrealizujete a zistite ze
to sedi s velmi dobrou presnostou.
b.