Tranzistory

Zdeněk lada zdenek023ster na gmail.com
Pátek Srpen 27 19:08:10 CEST 2010

Dobrý den,

pokud tranzistor něco spíná tak vás zajímá nimimální zesilovací činitel a
proud kolektorem při sepnutí. Pokud například spínáte 100mA, minimální
proudový zesilovací činitel při proudu 100mA je například 200 tak dáte ještě
nějakou rezervu aby byl tranzistor v saturaci a nehřál se. Řekněme že
zvolíte poměr proudu kolektoru k proudu báze 50. Bázi spínáte z 5V.
Emitorový odpor nemáte takže vám rezistor vyjde (5-0,7)/(0,1/50)=2150 Ohmů,
dáte 1k8.

Rezistor mezi B a E se dává například na zrychlení spínání tranzistoru a
abyste zvýšil průrazné napětí daného tranzistoru. Čím menší bude, tím můžete
spínat vyšší napětí.

Je to jen zběžně... Zdeněk