LEDky kontra zarivky

Jan Martincek konfera na martincek.com
Pátek Srpen 27 10:44:07 CEST 2010

Ako hovori jeden nas kamarat ked sa ho zakaznik pyta na zivotnost lasera:

2-20.000 hodin - :)) zakaznik je spokojny nakolko predpoklada 2.000 az
20.000 hodin - v skutocnosti je to kapanek inak...

Ledky tu mame - svietia nam v kuchynke - ale k vyuzitelnemu svetlu to ma
este veeelmi daleko aj ked na zaciatku to svieti "jak prasa".

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Novotný
Sent: Friday, August 27, 2010 10:31 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: LEDky kontra zarivky

Pouze k te zivotnosti , fascimuje me uvadeny udaj 50.000 hodin, podle mého
je mnohem pravdepodobnejsi tento scenar, při vasem zpusobu pouzivani dojde
nejpozději do dvou tri let k tomu, ze odejde nejakaky C v menici pro ty LED
a při trose stesti az rachne menic odejdou i LED. I když LED prezijou, je
cena menice vyssi nez cena LED.
Zrovna včera jsem po cca roce pouzivani menil hlavni C na vstupu zdroje
AZBOXu konstrukter byl ocividne debil a 80uF 400V C se dotykal chladice
hlavního spínacího T. Kdyz ohrivat tak ohrivat. Nastesti to nerachlo, ale
zaclo silene hucet , z suplikovych zasob jsem tam dal 3x22uF, jednak se to
uz nedotyka a pocitam , ze to ma mizsi ESR nez puvodni jeden vetsi C.

Nicmen prijde mi, ze ti co vypocitavaji zivotnosti věci jako LED, usporka a
podobne jaksi nepocitaji stim, ze ve zdroji byvaji Elity a ty fakt nevysdrzi
.
Zrovna nedavno jsem tak premyslel, zda ti solarni dojici pocitaji ze v
jejich menici bratru za 40k Kc bude spousta kondenzatoru a vsadil bych se,
ze nevydrzi del nez 5 let. :-)

PN