LEDky kontra zarivky

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Pátek Srpen 27 10:43:10 CEST 2010

No s tim ja pocitam, ze za dva roky stejne ty menice kuchnu a provedu
inspekci. Ostatne to same se tyka i zarivek - v tech predradnikach jsou
ty kondy take a jak uz jsem se daval fotky Osram QT8 Professional tak
tam jsou uplne stejne srackove kondy.

Ja si ted uz na kazdou vec pisu fixem kdy byla porizena abych vedel, kdy
je nutne odstranit kurvitko.

Priznam se, ze jedina neznama je zivotnost LED - udava se 50.000h pri
poklesu svitivosti na 70%. Neverim tomu, ze to nekdo realne odzkousel -
simulace v laboratorich muzou davat naprosto zcestne vysledky (obema smery).

Na druhou stranu ty LED jsou uz jen 3x drazsi nez kvalitni T5 trubka
120Kc vs 300Kc a z meho pohledu jsou proste trubice nad akvarkem
neprakticke. Driver potrebuji tak jako tak - k LEDkam mi staci jen
jeden. Na T5 v pripade 60W potrebuji dva.

--
S pozdravem
Radek Vicek