Program na vypocet toroidnich transformatoru?

Zdeněk lada zdenek023ster na gmail.com
Čtvrtek Srpen 26 22:07:17 CEST 2010

Ano je to tak určitě možné... ale já bych rád i nějaký postup pro technickou
praxi, aby se mi vinutí "vešlo" na jádro a také nevím jestli tam potom
nejsou omezení dané třeba navíječkou  a co je a není už možné realizovat...
Literaturu co zde byla zmíněna nemám momentálně k dispozici, ale jaké zvolit
třeba optimální Sfe vzhledem k přenášenému výkonu? Je přece možnost více
variant, malý magnetický průřez s mnoha závity nebo velký s menším množstvím
závitů... Ten vztah kdy se u EI plechů jednalo o odmocninu z výkonu nějak
souvisel s poměrem ceny železa a ceny mědi ovšem nikde jsem to neviděl
odvozené.

(tímto se omlouvám návrhářům transformátorů kteří v tom mají jasno)

Zdeněk