Jak se dostat na disk z jiného PC (Win Xp)

Radek Benedikt benedikt na login.cz
Úterý Srpen 24 23:10:39 CEST 2010

Dne úterý 24 srpen 2010 22:44 Jan Půhoný napsal(a):

> Disk jsem pripojil k nb pres redukci IDE / USB. Vse funguje, ale ve
> slozce dokumenty jednotlivych uzivatelu je problem s pravy - nechce me
> to tam pustit.

> Jak se tam dostat? Hesla jednotlivych uzivatelu jsem vypnul na puvodnim
> pc a stejne me to tam nepusti ... Na PC ke kteremu se to snazim pripojit
> jsou Visty.

Pri pristupu na NTFS svazek se kontroluji pristupova prava a ty nemaji s hesly
na urovni souboroveho systemu nic spolecneho. Kazdy uzivatel ma (tedy pokud
pominu to ze muze byt autorizovan domenou a pak je to trochu jinak) pri
zalozeni uctu vygenerovano svoje unikatni ID a pod tim jsou vedeny prava k
souborum na disku. Takze Franta na jednom PC se rozhodne nerovna Franta na
jinem PC. Plati to na rozdil od Unixu i pro administratora. V obou PC jde o
ruzne uzivatele. Takze jsou dve moznosti, na puvodnim PC dat plna pristupova
specialnimu uzivateli Everyone a nebo, pokud to nejde, tak nezbyde nez si
prava privlastnit. Coz je ostatne i nekdy korektnejsi a ucelnejsi. Frantovi v
PC2 dam opravneni administratora, prihlasim se pod nim a pak ukazu na disk z
PC1 a prislusny Frantuv adresar na tomto PC a pres zalozku opravneni dam
prevzit vlastnictvi a to i v podrizenych slozkach. Jinak se to da samozrejmne
zazalohovat prislusnym programem, ktery k tem datum pristupuje jako backup
operator ale ten to zazalohuje i s opravnenimi a to asi autor nechce. Pak je
ale ovsem jeste jedna moznost, zkopirovat to souborove na jiny disk pod
systemem, ktery to administratorovi dovoli a pri kopirovani nezapomenout
vypnout kopirovani prislusnych opravneni. Treba Linuxem spustenym z LiveCD.

Radek (benedikt na hw.cz)