OT: platby kartami, bolo Re: platba do americka

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Srpen 18 15:03:44 CEST 2010

Původní zpráva ze dne 18.8.2010 od APA:

> Ze to funguje trochu jinak je jasne. Ale ste si 100% jisty, ze hash
> pinu neni na mag. prouzku? Mam takove tuseni, ze synopsi rikal, ze
> je i v prouzku (a ze i z prouzku lze rekonstuovat celou kartu). Ale
> hledat se mi to nechce.

> Mimochodem jak vysvetlite, ze karty mbanky mely ve svete problemy
> (ze znameho duvodu = ze na nich nebyl zapsan pin)?

Já nevím, jaký je teď aktuální stav, ale vím, že dříve byl na
magnetickém proužku PIN zašifrovaný pomocí Huffmannova kódu. Postupem
času, jak se vylepšovala výpočetní technika, se přišlo na to, že během
chvíle to lze prolomit.

Jenže celkem nedávno se zde o tom také debatovalo a někdo přišel s
tím, že PIN může změnit telefonicky a ta změna funguje. Pak by to tedy
musela ověřovat banka. Takže si nejsem jistý, jestli v dnešní době
ještě je PIN na kartě, resp. jestli je tam zašifrovaný nebo
zahashovaný. Nesleduji tyhle trendy zase tak pečlivě, protože se
nezabývám útoky na platební karty :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601