Re: Čidlo deště

Pavel hw na itherm.cz
Pondělí Srpen 16 23:01:40 CEST 2010

tak me napada, co to cidlo osolit :-)
dobre, spatny vtip, jdu radsi spat ...

Pavel

----- Original Message -----
From: "Glajc Pavel" <pavel.glajc na del.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, August 16, 2010 9:37 PM
Subject: Re: Čidlo deště

Jen malou poznámku k čidlům na principu vodivosti dešťové vody.
Máme na firmě naistalována čidla na principu vodivosti včetně vyhodnocení s
nastavením v osmi krocích.
Profi zařízení nainsalováno asi deset let. Ač se čidla nezměnila (dvě
nerezové tyčinky do půlky zalité v čemsi)
a mám někde změřené hodnoty vodivosti pro jednotlivé kroky, tak musím
konstatovat, že letos se velmi výrazně zlepšila kvalita dešťové vody.
(stručně je nevodivá) Zařízení původně bez problémů provozováno uprostřed
osmikrokové stupnice, teď je nastaveno na nejvyšší citlivost a pokud je
ovzduší umyté předchozím deštěm a přijde slejvas čidla hlásí, že neprší.
Pokud neprší půl dne a ovzduší je zaneřáděno, přijde vodivej déšť, světlíky
zavřou. Přestane pršet, oschnou snímače, vysvitne sluníčko, v hale je jak v
prádelně, lidi otevřou světlíky a přijde nevodivej déšť, protože krajina je
umyta a je prů..r. Čidla hlásí neprší. Velmi vážně uvažuji o dalším čidle na
jiném fyzikálním principu.
Pro úplnost dodávám: Vysočina, ZR, DEL.
Pavel Glajc