digitalny filter - uplne zaciatocnicka otazka :-)

Ondrej leguanolog na seznam.cz
Úterý Srpen 10 21:21:52 CEST 2010

  Přesně RC článku může odpovídat pouze IIR (FIR má konečnou impulsovou
odezvu a RC nekonečnou - záludná otázka u státnic mimochodem).
Nicméně pro návrh FIR lze použít např. fci FIR1, které se zadá jen řád a
zlomová frekvence. Pak je tam ještě zajímavé FIRCLS (nebo tak nějak),
které se zadá požadované pásmo a ona interpoluje vhodný FIR filtr. Pro
IIR jsou tam obdobné fce.
No a když pak máte koeficienty, tak ty se předhodí fci FILTER spolu se
signálem a výstupem je vyfiltrovaný signál.

OH

Dne 10.8.2010 19:39, Daniel Valuch napsal(a):
> zdravim,
> ako uz niekto dnes spomenul tunajsie osadenstvo vie vsetko, tak skusim
> uplne trapnu zaciatocnicku otazku.
> Chcel by som navrhnut dolnopriepustny digitalny filter ktory by presne
> zodpovedal analogovemu filtru prveho radu, t.j. jednoduchy RC clanok.
> Poznam zlozitu cestu ako ten filter navrhnut co je vypocitat
> pozadovanu frekvencnu charakteristiku, navzorkovat ju a urobit
> inverznu fourierovu transformaciu co mi da presne koeficienty.
> Jednoduchsia cesta je pouzit toolbox v matlabe ktory mi tie
> [...]

Jabber: Iguaner na jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |