OT: novinky z kolotoca

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Srpen 10 16:26:56 CEST 2010

Zdravím,
  to není namluvené, to je syntetizované systémem Festival (který tuším vyvíjí
IBM), je tam na to link.
  Domnívám se, že jde jen o parametrizaci, zda Festival generuje hlas mužský
nebo ženský.
  Rovněž bych si ale dovolil malou polemiku o vhodnosti toho či onoho hlasu.
Existují totiž studie, říkající, že dobře namluvený mužský hlas je díky
většímu kmitočtovému rozsahu (základ je níže, ale např. sykavky a harmonické
jdou stejně vysoko jako u ženy) srozumitelnější. Nadto bych řekl, že více
pozornosti ženskému hlasu bude věnovat většina mužské populace a u dobrého
mužského hlasu tomu bude zase naopak :-).
  Zdraví Pavel