koniec ziaroviek v podobe lesklej a farebnej brozury

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 9 18:17:26 CEST 2010

>Nemam chut komentovat, lebo by som sa len zbytocne rozculil.

Nakoniec mam chut komentovat. Stiahol som si z eurostatu prislusne data, a len tak namatkovo:
- predpokladana uspora z celeho toho cirkusu so ziarovkami je podla tej brozury 37TWh rocne (co je podla mna tiez cislo silne vycucane z prsta)
- aktualna spotreba EU je asi 2800TWh rocne
- od 2003 do 2008 (t.j. za 5 rokov) vzrastla spotreba elektriny asi o 200TWh, nevidim pricinu preco by ten narast nemal pokracovat zhruba podobnym tempom
- z toho spotreba domacnosti je asi 800TWh
- vlastna spotreba energetiky je asi 300TWh
- straty v rozvodoch su asi 200TWh

Takze je to vsetko kvoli pluvancu v mori.

Pfuj.

wek