Kniznice v Altium Designer

Andrej Jancura hw_aj na zoznam.sk
Pátek Srpen 6 16:16:05 CEST 2010

Ahoj,

mam par pripomienok k tomu co si napisal. Pre mna bolo AD poslednou
moznostou updatovat stary CAD, ktory mam uz asi 10rokov. Takze niektore veci
mi prijdu na AD ako nedomyslene alebo nedorobene, mozno kvoli roznym
patentom a inym pravnickym kluckam alebo firemnej politike. Takze prve co
som urobil bolo pozistovat co sa kde robi a ako sa to robi a je to uplne to
iste ako v PCADe. Skusil som import starych projektov a vysledok bol taky,
ze to sice funguje, ma to onu deklarovanu funkcionalitu, ale napr. vsetky
symboly v schemach su robene takym zvlastnym sposobom, ze kazda suciastka ma
pri sebe bodku - ako som sa docital v dokumentacii viditelny referencny bod.
Zmenit to ide len editovanym suciastky v kniznici. Dalej na kazdom spoji je
malymi pismenkami napisany nazov netu. Takze vyvojari splnili ciel ale pre
mna je to totalne nepouzitelne... PCB som radsej zatial ani neskusal, ale
myslim, ze vysledok bude podobny.

K problemu ktory som sa snazil nejako nacrtnut. Je asi tento, ma vyznam
editovat a konvertovat moje stare kniznice do AD, alebo si mam znova vsetko
kreslit sam? Dilema, a tazka... Pri schematickych symboloch som sa uz
rozhodol, ze si ich prerobim. Pri PCB footprintoch je otazka uz
komplikovanejsia, pretoze ich je uz ovela viacej. Navyse vyrobca uz urobil
predpripravu a zakladne footprinty vygeneroval podla normy ipc. Takze som
chcel vediet do akej miery je mozne ich pouzit a usetrit si tak cas, resp,
co vsetko je uz hotove. Zda sa, ze si footprinty musim dokreslit sam. Jednou
z veci je aj ako tu uz niekto spomenul, napr. design for manufacture, cize
ja si pridam ku kazdemu footprintu svoj 1mm aby som to mohol osadzat aj
pinzetou rucne. Dalsia vec ktoru som chcel vediet, ma zmysel nechat vsetko v
mm, ked vsetky plotre a vrtacky idu stale v mil? Preto ta otazka na
konverziu. Na prezentacii nam poradili robit vsetko v miloch, pretoze sa
sice zda ze no-problem ale v skutocnosti nejake su. A ked sa uz budem pustat
do upravy footprintov... Tak zobrat hotove puzdro v mm, zaokruhlit na
najblizsie mil a ulozit znova v mm uz nie je problem. Treba to robit alebo
nie? Neviem.

Tak som hladal rady... Inak serial o AD na HW.cz si citam a je pre mna
prinosom, preto cakam na dalsi diel o knizniciach.

A.