Re: Odpověď: Re: OT: zkomolenina n

Pátek Srpen 6 10:54:19 CEST 2010

2010/8/6 d.petr <d.petr na post.cz>:
> Občas se šíří internetem i zprávy, že za notebooky jen s WIN může opět M$. On nabídne výrobci notebooků WIN-OEM za hodně sníženou cenu s podmínkou, že ale ten výrobce nesmí nikdy předinstalovat Linux ani nabízet notebook bez OS. No a je to. Kdyby výrobce nepodlehl nátlaku M$, vydělal by na notebocích s WIN o dost méně, v celkové částce to bude pěkná suma. Když výrobce nátlaku podlehne, nastavá stav, jaký známe: modely jen s předinstalovanými WIN. Prodejci už pak nemají možnost předinstalování ovlivnit. A WIN si pak kupují i lidi, kteří hned widle vyhodí a instalují jiný OS.
> [...]

Otázka je nakolik jsou ty zprávy pravdivý a nakolik je to z agentury JPP.

Dell nabízí mj. Ubutnu Linux:

http://www1.euro.dell.com/cz/cs/gen/notebooks/latitude_e/cp.aspx?refid=latitude_e&s=gen

Lenovo se prodává třeba s DOSem:

http://eshop.kinetik.cz/zbozi/tp-sl510-t6570-15-6-2g-250-4500-dvdrw-dos/detail.aspx?p=z:181056

(i když pak by mě zajímalo, jak tam nainstalovali tu 60-denní verzi MS
office 2007)

HP nabízí Freedos:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/cz/cs/sm/WF04a/321957-321957-64295-3955549-3955549.html

Na Alze notebooky bez OS nebo s Linuxem (MSI, Acer, Asus, Gigabyte,
Benq, Umax, Mivvy):

http://www.alza.cz/notebooky/dle-parametru/os/bez-os-a-linux/18843437.htm

Zajímavý je, že se nikdo neobouvá třeba do Apple, že prodává svoje
Macbooky jen pohromadě s OS ;-)

P.K.