Kniznice v Altium Designer

David Belohrad david na belohrad.ch
Pátek Srpen 6 09:29:15 CEST 2010

Altium knihovny pouzivame uz nejaky ten patek bez nejmensich problemu. Pokud
Vam to vadi, neni nic jednodussiho nez si vygenerovat pomoci wizardu pouzdro
ktere chcete a domalovat jej. Altium se snazi byt profesionalni produkt,
proto kazda soucastka obsahuje spoustu vrstev. Pokud s tim chcete delat
jednoduche veci, cary navic se daji vypnout a nejsou na zavadu (pokud tim
myslite treba cary 'component boundary', ktere se treba pouzivaji na
zarovnani soucastek). Altium je mnohem rozvinutejsi nez Eagle a je potreba
se jej poradne naucit (asi stejne jako Emacs :). Kdyz to jednou udelate, jiz
nebudete litovat ze jste na Altium presel.

Na druhou stranu vidim u Altia trochu problem s vyvojem. Vyvojari se
soustredi - s prominutim - na kraviny. Transparentni okna, aby se to vsechno
krasne hybalo a hezky nabihal system, ale s optimalizaci produktu si moc
hlavu nelamou. Nejen ze Altium (mluvim o summer09 a winter) hodne pada. S
kazdym dalsim updatem zase zjistuji jake nove bugy se zase objevily. S
kazdym dalsim updatem je Altium narocnejsi na pamet a rychlost procesoru.
Altium nereaguje korektne na podnety svych zakazniku a v zasade puvodne
skvely produkt (protel) obaluje svinstvem, jako napr FPGA design. Snazi se
tak z Altia udelat 'ultimativni' produkt pro veskery navrh vsehomira.
Bohuzel takovy pristup jsem zaznamenal u vice produktu (napr. Matlab a jeho
'generatory kodu' pro DSP a FPGA), a zda se, ze se jedna o nejaky novy
trend. Asi to na takove 'domaci zvykani' postacuje.

d.