AVR a Linux, WAS: dsPIC co umi, nahradi ho ARM ?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Pátek Srpen 6 09:28:51 CEST 2010

On Fri, Aug 06, 2010 at 07:44:52AM +0200, j s wrote:
> No, ved pre toto som sa pytal, ako to ludia NAOZAJ s tymi AVRkami pod
> Linuxom robia. Pytal som sa predovsetkym preto, lebo su zname svojou
> Linuxackou komunitou a dokonca som niekde cital, ako niekto, kto chcel
> prejst pod Linux (nech mal dovody akekolvek) si ako svoj MCU zvolil
> AVR, pretoze mal dobru podporu v danom OS.
> Prave kolega Tomasek ma donutil trochu poggoglit, ze ako sa da vlastne
> pracovat s PICkami pod Linuxom a zistil som, ze pomerne komfortne. Je
> moznost mat IDE, ICD, simulator a vsetky tie graficke srandicky, na
> [...]

Ja netvrdil, ze nic neexistuje, ja se jen ptal :).

Mimochodem, k AVR vubec me privedly dva clanky na abclinuxu, takove
lehke nakopnuti, jak rozblikat LED a kterak vyblit neco na UART/RS-232:

 http://www.abclinuxu.cz/clanky/hardware/jednocipy-pod-linuxem-i
 http://www.abclinuxu.cz/clanky/hardware/jednocipy-pod-linuxem-ii

Ohledne PIC-u jsem na nic podobneho zatim nenarazil a proste jsem nemel
ten cas na to, abych zjistoval, jak se na PICe zaridit.
(Pripadne vcetne podobneho nekolikadratkoveho programatoru -
kupovat bazmek za 1000,- jenom kvuli "takovemu tomu domacimu bastleni"
proste nemam chut ;)

P.T.

Jabber: butrus at jabbim.cz

EA 355:001  DU DU DU DU