RE: dsPIC co umi, nahradi ho ARM ?

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Středa Srpen 4 10:29:33 CEST 2010

Jak je to s vyvojovymi nastroji co si tak matne vybavuji tak Microchip dela nejake
MPLAB IDE aktualni verze asi  v8.53, ale pak nabizi ruzne verze c C18, C24,C30,C32,
to je jako nutne mit pro kazdou radu samostatny kompiler nebo jak to mam chapat?
Aby toho nebylo malo C nabizi pres web Microchipu i HiTech. Jak to s tim, je, ktere je lepsi?

Eval desky. Microchip ma tech rad a procesoru kapku az moc jde poridit vyvojovou desku nejakeho vysiho procesoru treba PIC24 a odladit na nem kod pro neco nizsiho, treba az PIC12, jasne, ze s jistymi omezenimi.

Jirka

>Na rozdiel od Vas, som zaprisahaly propagovatel PIC-ov :-) Ono to bude
asi tym, ze s nimi robim uz roky a este som lepsie nenasiel.

Na margo toho, ze "bezny PIC" nezvladne nic nez to, co zvladne x52
alebo ARM - ono to zavisi od toho, co mate na mysli pod pojmom "bezny
PIC". Totizto PIC-ov je velke mnozstvo, od starej lacnej architektury
PIC16, cez lepsiu PIC18, dalej 16-bity - vseobecne, aj DSPcka az po
32-bitove kusky s MIPS jadrom, mnozstvom pamati a periferii. To je asi
ako sortiment od MHB8748 po nejaky ARM9. A vsetky tieto PIC su bezne
dostupne.

Dalej, PicKit3 nie je az taky strasne drahy, mal by stat cca 40USD,
teda pred asi stvrtrokom tolko stal. Je mozne, ze fluktuacie kurzov
USD/EUR/CKZ s tym nejak zamavali. Pokial o PICka mate profesionalny
zaujem, tak je to bagatel, ak to chcete na domace hranie a nechcete do
toho investovat peniaze, ale cas, tak sa mozem podelit o podklady,
hlavne FW pre samodomo PicKit3.
Inak 300 strankovy manual je malo, ked chcete preliezt cez vsetky
periferie toho dsPIC, tak tych stranok bude aj dobre cez 800alebo aj
1000 :-)
Ale na zaciatok Vam staci tak pol dna badania a bastlenia, aby ste ten
dsPIC dostali k zivotu, zvlast ak mate nejake skusenosti s MCU, co
evidentne mate.

K povodnej otazke, teda co dokaze dsPIC, co nedokaze ARM.
Musim uznat, ze otazka je definovana velmi vagne. Zavisi od toho, aky
ARM mal povodny tazatel na mysli. Nikdy som to objektivne nezistoval,
lebo som nemal potrebu, ale pokial viem, tak pre DSP operacie, na
ktore je toto DSPcko urcene, porazi ARM Cortex M3, o M0 ani
nehovoriac, pretoze tieto ARMy nie su primarne urcene ako DSPcka a to
aj napriek tomu, ze dsPICko pobezi na 40MIPS, ARM na viac, dsPICko je
16-bitove, ARM je 32-bitovy. Je to pomerne logicke - ak je pila urcena
na pilenie dreva, tak treba pouzivat pilu. Je zrejme, ze aj
kombinackami mozete zlozit strom, ale tou pilou to bude predsa len
jednoduchsie. Su aj lepsie ARMy, napriklad M4, u tych porovnat neviem.
Mimochodom, na 40MIPSovom dsPIC33 sa da urobit napriklad MP3 dekoder.
http://www.microchip.com/forums/tm.aspx?m=492993&mpage=1&key=MA320003&
alebo
http://www.pic24.ru/doku.php/en/mp3_dspic/ref/intro
K tomu prvemu linku - povodny nxp libmad mono dekoder bezi na LPC2148
na 60MHz, klon pre dsPIC dokaze robit stereo 128kbps na 33,6MIPS, cize
ma este rezervu.
Samozrejme, su ine typy operacii, okrem spracovania zvuku, kde to
dsPIC asi z porovnania s ARMom nevyjde az tak uspesne, toto je
specificka zalezitost na ilustraciu toho, ako nevhodne je definovana
povodna otazka.

J.S.