dsPIC co umi, nahradi ho ARM ?

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Středa Srpen 4 09:15:40 CEST 2010

Jeste doplnim jednu super vlastnost - Microchip drzi u vetsiny rad a modelu shodne zapojeni vyvodu. Kdyz nestiha 16xxxx tak tam strcim 18F nebo 24F. (Nebo kdyz neni skladem.)
Dalsi vyhodou jsou periferie - sice mate PDF o 1000 stranach, ale Microchip pouziva shodne periferie od nejnizsi rady az po nejvykonnejsi modely. Vcetne pojmenovani registru  a ridicich bitu. (Vyjimky potvrzuji pravidlo :-)) )

Tuto vyhodu u ARMu asi mit nebudete - jadro je spolecne, ale periferie si kazdy vyrobce dela sam??? Jak je to u Atmelu - AVRka?

Michal Gregor
  ----- Original Message -----
  From: j s
  To: HW-news
  Sent: Wednesday, August 04, 2010 8:17 AM
  Subject: Re: dsPIC co umi, nahradi ho ARM ?

  Na rozdiel od Vas, som zaprisahaly propagovatel PIC-ov :-) Ono to bude
  asi tym, ze s nimi robim uz roky a este som lepsie nenasiel.

  Na margo toho, ze "bezny PIC" nezvladne nic nez to, co zvladne x52
  alebo ARM - ono to zavisi od toho, co mate na mysli pod pojmom "bezny
  PIC". Totizto PIC-ov je velke mnozstvo, od starej lacnej architektury
  PIC16, cez lepsiu PIC18, dalej 16-bity - vseobecne, aj DSPcka az po
  32-bitove kusky s MIPS jadrom, mnozstvom pamati a periferii. To je asi
  ako sortiment od MHB8748 po nejaky ARM9. A vsetky tieto PIC su bezne
  dostupne.

  Dalej, PicKit3 nie je az taky strasne drahy, mal by stat cca 40USD,
  teda pred asi stvrtrokom tolko stal. Je mozne, ze fluktuacie kurzov
  USD/EUR/CKZ s tym nejak zamavali. Pokial o PICka mate profesionalny
  zaujem, tak je to bagatel, ak to chcete na domace hranie a nechcete do
  toho investovat peniaze, ale cas, tak sa mozem podelit o podklady,
  hlavne FW pre samodomo PicKit3.
  Inak 300 strankovy manual je malo, ked chcete preliezt cez vsetky
  periferie toho dsPIC, tak tych stranok bude aj dobre cez 800alebo aj
  1000 :-)
  Ale na zaciatok Vam staci tak pol dna badania a bastlenia, aby ste ten
  dsPIC dostali k zivotu, zvlast ak mate nejake skusenosti s MCU, co
  evidentne mate.

  K povodnej otazke, teda co dokaze dsPIC, co nedokaze ARM.
  Musim uznat, ze otazka je definovana velmi vagne. Zavisi od toho, aky
  ARM mal povodny tazatel na mysli. Nikdy som to objektivne nezistoval,
  lebo som nemal potrebu, ale pokial viem, tak pre DSP operacie, na
  ktore je toto DSPcko urcene, porazi ARM Cortex M3, o M0 ani
  nehovoriac, pretoze tieto ARMy nie su primarne urcene ako DSPcka a to
  aj napriek tomu, ze dsPICko pobezi na 40MIPS, ARM na viac, dsPICko je
  16-bitove, ARM je 32-bitovy. Je to pomerne logicke - ak je pila urcena
  na pilenie dreva, tak treba pouzivat pilu. Je zrejme, ze aj
  kombinackami mozete zlozit strom, ale tou pilou to bude predsa len
  jednoduchsie. Su aj lepsie ARMy, napriklad M4, u tych porovnat neviem.
  Mimochodom, na 40MIPSovom dsPIC33 sa da urobit napriklad MP3 dekoder.
  http://www.microchip.com/forums/tm.aspx?m=492993&mpage=1&key=MA320003&
  alebo
  http://www.pic24.ru/doku.php/en/mp3_dspic/ref/intro
  K tomu prvemu linku - povodny nxp libmad mono dekoder bezi na LPC2148
  na 60MHz, klon pre dsPIC dokaze robit stereo 128kbps na 33,6MIPS, cize
  ma este rezervu.
  Samozrejme, su ine typy operacii, okrem spracovania zvuku, kde to
  dsPIC asi z porovnania s ARMom nevyjde az tak uspesne, toto je
  specificka zalezitost na ilustraciu toho, ako nevhodne je definovana
  povodna otazka.

  J.S.