Xilinx FPGA+ARM

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Duben 30 14:02:44 CEST 2010

V casoch, ked Triscend/Atmel robili tie svoje FPGA+8-bit, ten 8-bit tvoril vyznamnu cast plochy cipu a do toho FPGA by sa nebol zmestil. Hovorime o druhej polovici 90tych rokov.

Filozofia je taka, ze:
1. 8-bit robi vsetku zasadnu robotu, ktora je zlozita ale nepotrebuje byt rychla; a FPGA je tam len pre nejaku podruznu rychlu cinnost, napr. serializacia/deserializacia alebo nieco typu DMA; u takych aplikacii je potencial aj nahradit 8-bit 32-bitom, ale oboje ma zmysel.

2. vsetku robotu robi FPGA, 8-bit je potrebny na pociaocne nakonfigurovanie pripadne na riesenie nejakych konfliktov - aj toto ma aj dnes zmysel, mnohe ASICy takto presne funguju.

Zakladny problem je podla vsetkeho prave ten ako Tosa hovori: dve rozdielne a komplikovane programovacie ulohy v rozdielnych prostrediach, pricom musia spolupracovat. Zisk z jednocipoveho riesenia obvykle nevyvazi viazanost na konkretneho dodavatela a jeho ponuku a moznosti co sa tyka kremika aj vyvojovych prostriedkov aj podpory - lenze toto sa s ARMom nezmeni.

Preto si myslim, ze to nejaku zasadnejsiu dieru do sveta nespravi.

No ale zase coze som ja za proroka, ze.

wek