Re: Páteční OT: Pomoc s výběrem nové matrace

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Duben 30 12:17:10 CEST 2010

 30.4.2010, 11:49:14

Konkretni rady jsou ponekud obtizne prenosne, nebot to co vyhovuje
jednomu, nemusi vyhovovat jinemu. Jedine vyzkouset. Uznavam ze valet
se po posteli v ikea v dobe nejvetsiho navalu je jen pro silnejsi
natury, ale vlastni zkusenost je to nejlepsi co muzete mit.
Ono se v oblasti matraci a rostu blbne asi stejne jako v higd-endu s
kabely. Vyznat se v te zmeti obchodnich nazvu a reklamniho zvaneni je
skoro nemozne.
Obecne plati zhruba nasledujici:
Vyssi objemova hmotnost peny -> delsi zivotnost
Ruzne hruhy pen
latex - spise mekci matrace
PU - mnoho ruznych typu
  Pu bez dalsiho oznaceni - zakladni typ
  HR (tez studena)pena - vetsi prodysnost a zivotnost nez predchozi
  viskoelasticka (lina) pena - obecne povazovana za "komfortnejsi" ale
    ne kazdemu musi vyhovovat
Peny s obsahem prirodniho podilu tezici z modni vlny naturalizmu,
napr. s obsahem oleje ze Skocce obecneho, (ricinoveho oleje) jenz by
mohla byt propagovana napr. sloganem "Absolutne zdave spani na
nejjedovatejsi tuzemske rostline" .

asi nejvetsi tuzemsti vyrobci jsou tito:
http://www.matrace-drevocal.cz
http://www.tropico-plus.com
http://www.matrace-mabo.cz

A abych se alespon trochu drzel tematu konference, neni bez
zajimavosti, ze vyrobci matraci nabizi i nejruznejsi zakazkovou vyrobu
napr akustiske tlumici jehlany a pod. v mnozstvi relativne malem.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz