Xilinx FPGA+ARM

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Duben 30 10:45:50 CEST 2010

>Ja reklamu primo od holdingu ARM nepozoruji, vsude uz jen reklamu =
>finalnich vyrobcu, coz mi neni proti srsti, ale je pravda ze ARM je =
>podledni dobou vsude.

To, to. Presne ako Henkel.
A keby len to - presne ako ti praskari aj ti vyrobcovia ARMov detinsky vykrikuju: aj ja, aj ja, a moja biela je bielejsia nez konkurencna!
Bleeee... ;-)

>Na rozdil od AVR (jak se mnozi cesti bastliri =
>mylne domnivali) je ARM skutecne pouzit i v prumyslu a koncovych =
>aplikacich,

AVR je pouzity v priemysle aj koncovych aplikaciach, neviem ako si prisiel na to, ze nie. Tie aplikacie su samozrejme primerane "rozmeru" a podiel na trhu (nech je to slovo "trh" definovane akokolvek) je relativne maly; to vsak neznamena, ze ziadny.

>takze se oplati tomu venovat.

Aj ked je pravda ze v urcitom druhu zariadeni ARMy su pritomne, mne tato implikacia nepripada ako logicka.

Jeden zo zakladnych tlakov v suvislosti s ARMami je v smere vyhradneho pouzitia C resp. vyssich jazykov a snaha o relativna nezavislost od hardwaru. Preco sa teda vobec venovat ARMom ako takym?

>Spojeni MCU a FPGA je z mnoha hledisek komplikovane. Podle me je =
>neuspech jen v tom, ze se stretavaji dva odlisne pristupy programovani a =

To, to, presne.

>[...] a neni k tomu =
>podpora ze strany vyvojoveho prostredi, ac si myslim, ze by realizovat =
>sla.

Uz samotne programovanie FPGA je inherentne zlozite. Uz samotne programovanie 32-bitoveho procesora je inherentne zlozite.
Pchat vsetko pod jeden klobuk to este o dost zozlozituje.

Riesenia na zlozite veci su dve:

1. rozdel a panuj -- to tu znamena, potiahnut ostru ciaru medzi FPGA a procesorom, aj za cenu neefektivneho spojenia medzi nimi - no ale to potom nie je o nic lepsie nez samostatne FPGA a procesor podla vlastnej volby

2. ovrstvi to -- to tu znamena, predzut nejake typove riesenia a povolit len akusi ich konfiguraciu v ramci nejakych vopred stanovenych obmedzeni - no ale to potom znamena, ze sa to da pouzit len v ramci tych typovych rieseni a teda je to vhodne len na nejake konkretne aplikacie podla volby vyrobcu

>Minimalne budu vyvoj sledovat, celkem me to bavi ty pokusy o inovace.

Ano - aspon mame pri piatku o com plano kecat ;-)

wek