TN-S sustava a istice

Roman Vostrel vostrel na lit.cz
Pondělí Duben 26 21:17:45 CEST 2010

V soustave TNC a TNC-S se pouzivaji jednopolove, nebo tripolove jistice.
Dvojpolove se pouzivaji jenom, pokud se na obvod pripojuje pevne
pripojene zarizeni,u ktereho to pozaduje vyrobce. To co popisuje vy neni
soustava TNC-S ale nejaky druh IT podle toho se musite zaridit a pouzit
jiny rozvadec. Nejde jen vrazit UPS pred stavajici, urceny pro TNC-S.
Pokud to tak je, tak bych nechtel byt v kuzi revizaka co to podepsal.
Tohle musi byt preci v projektu, podle ktereho to zapojujete. Ja se
pohybuju v trochu jinem odvetvi, ale sem tam opravuji starsi 3f
dieselagregaty vetsich vykonu a pred nim je sit TNC, stred vynuti spojen
s PEN a za nim je provedeno rozdeleni na PE a N (TNC-S). N pak muze
odplavat jenom kdyz v rozvadeci uhori a zacnou horet spotrebice kvuli
prepeti. S UPS nedelam.

Na elektrice.cz jste neuspel asi proto, za se pohybujete v oblasti, kde
musite mit nejake znalosti a pokud by jste se zeptal podobne pri
zkouskach 50tky (bez ktere v CR nesmite na elektriku sahat) tak
vyletite. Na tom serveru jsou prevazne ucastnici ze strany projektantu a
revizaku. Ja na vasem miste bych si taky nejdrive precetl nejake normy
tykajici se elektriky. Normy ovsem nejsou na internetu zadarmo. Princip
ochran a druhy siti jsou jedny se zaklanich znalosti a pokud neco
zapojujete a nevite co si muzete dovolit, tak muzete mit casem pekny
problem. Kazde nove pevne pripojene zarizeni stejne musi mit vychozi
revizi (v CR), tak se zeptejte vaseho revizaka. Bezpecnost je jeho
problem a kdyz to podepise bude to na nem.