TN-S sustava a istice

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Pondělí Duben 26 18:36:55 CEST 2010

Ahoj - silnoprudarska otazka...

za akych podmienok je mozne pouzit 3-polove istice v 3-fazovej sieti TN-S
alebo musia byt pouzite 4-polove  (teda 3+N).

Podobne pre istenie oddelenych fazi - za akych podmienok moze byt
1-polovy istic
( pripajali sme sa zatial za  2-polove - teda 1+N )

Zatial sme vzdy davali v sustave TN-S ( TN-C-S ) pri isteni aj odpinanie
aj pracovneho nulaku..., alebo sme sa pripajali ta takto istene obvody.
Vzdy pripojena zostavala iba ochrana PE - ta sa samozrejme nesmie istit.

Hladam na Googli, ale asi sa neviem spravne spytat. Na elektrika.cz som
nasiel niekolko hadok na podobmu temu, ale nie som z nich 2x mudry...

Nasiel by sa nejaky konkretny odkaz na citanie, alebo rada?

Mame sa pripajat na obvody istene bez odpajania N a trochu sa mi to
nepaci... je to predsa len "pracovny vodic"
a v sustavach, kde su UPS, motorgeneratorya pod na N moze lietat napatie
oproti PE celkom vysoko - podla pouzitych prepatovych ochran 275V
Nerad by som si sahol na 250V pracovneho N oproti PE...aj ked je vypnuty
istic.

Dodo