Elektronicky zmekcovac tvrde vody

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Pondělí Duben 26 14:07:01 CEST 2010

Dobrý den,

tedy já jsem to pochopil tak, že obě vsuvky byly do potrubí vmontovány současně (pravděpodobně při instalaci změkčovače) a tedy byly
vystaveny účinkům téže vody po stejně dlouhou dobu. Pravda, zapojení bylo sériové, takže úplně dvojitý slepý test to není, ale ani
za placebo bych to nepovažoval.
Na chalupě jsme za studny odebírali vodu, kterou by šlo označit za extrémně tvrdou (ve výsledcích rozboru jsme měli uvedeno, že
vápník je mimo měřitelný rozsah :-D). K smíchu mi přišla rada s vařením octa, protože to bych mohl s varnou konvicí aplikovat po
_každém_ vaření. Filtrační sítko v konvici se po vyčištění v octu po zalití dvou hrnků čaje zaneslo opět do nepropustna, z bojleru
jsem každý rok (provoz jen o víkendech) vysypával cca 2-3 kg kamene, v konvici na kamnech byla po půl roce vaření krusta z vodního
kamene tlustá přes 1 cm atd. Pračku ani myčku jsme z pochopitelných důvodů ani nezkoušeli provozovat :-D.
Když jsme si nechali vykopat novou studnu, řešili jsme s vodařem i otázku změkčení pomocí magnetické polarizace. Říkal, že to
instaloval u více odběratelů, ale že výsledky nebyly jednoznačné - někde se nestalo vůbec nic, někde byly účinky viditelné. Podle
něj to závisí i na složení vody. Naštěstí nová studna nemá ani zdaleka tak tvrdou vodu, jako ta původní, takže změkčování nemusíme
řešit. Ale plně chápu původního tazatele - my jsme byli v situaci, že jsme si mohli dovolit vysolit 70kKc za novou studnu, ale pokud
bychom tuto možnost neměli, zkusili bychom kdejakou možnost. Kdyby to nefungovalo, nebyli bychom na tom hůř...

JF