Elektronicky zmekcovac tvrde vody

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Pondělí Duben 26 09:52:09 CEST 2010

Na konvici nám funguje Brita. Před tím se taky octovalo, ale hlavně
kupovaly minerálky jak na běžícím páse. S tou konvicí si pijem hezky
vodu z vodovodu (bez filtrace smrdí po chloru) a varná konvice je jako
nová. Co se týče pračky, tam se používá změkčovač, nicméně s tímto
spotřebičem se míjíme oboukem, takže nemůžu soudit. ;)

Ale když jsme u té vody, poslední dobou pozoruji proměnlivě problém se
"smrdicím sklem". Zajímavé je, že to nezasahuje keramiku, hrnce, ani
plast, ale prostě jen skleničky, co prošly myčkou. Zkoušeli jsme
dezinfekci, tři různé tablety, ale drží se to pořád. Někdy se smrad valí
přímo z myčky (po vychladnutí, za tepla to cítit není), jindy je potřeba
do skleničky nalít vodu, aby se to uvolnilo, málokdy to nesmrdí vůbec.
Funguje je pak opláchnout v jarové vodě, ale to tak nějak postrádá
smysl. Nesetkali jste se s tím někdo někdy? Co jsem pročítal fora o
myčkách, problémy občas bývají, ale obvykle jde jen o blbost lidí
(nedezinfikují, nečistí těsnění, atd., u nás se zkoušelo všechno, měnily
se všechny náplně za jiné výrobce, a problém trvá. :( (Jinak ten smrad
se dá charakterizovat asi tak jako je cítit slabě mattonka nebo vajíčka,
nicméně jak jsem zjistil, ne každý tyto dvě "vůně" je vůbec schopen
zachytit.)

T.V.