beterie do Elektromobilu

Pavel hw na itherm.cz
Neděle Duben 25 13:00:42 CEST 2010

Ano mate pravdu, neni to LiFePo4, toto jsem prehledl.

Ochrana tam opravdu je, mam uz nejake doma do svitilen a na - polu je deska,
kam vede i + pol a je tam nejaka "inteligence"
otazkou je kolik ten spinaci prvek uvnitr snese.
Podobne baterie jako v odkazu jsem taky nasel, dokonce snad i vyrobce v
cine.
Presto, pokud bych sel do takove baterky, cim to nabijet? Prece jen to uz
neni sranda.
Jak hlidat vybijeni?

Pavel

----- Original Message -----
From: "Pajpach" <pajpach na katedrala.net>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, April 25, 2010 12:38 PM
Subject: Re: beterie do Elektromobilu

To ale neni LiFePo4, to je klasicky LiION akumulator, nabijeci proud 0,5C
max. 1C, vybijeci max 1C kratkodobe (vteriny) myslim az 4C. Jakekoliv
poruseni techto pravidel miva za nasledek drasticke snizeni kapacity. Co se
ochrany proti prebijeni a uplnemu vybiti tyce, o tom tam nic nevidim. Rekl
bych, ze to ma klasickou pojistku proti zkratu, coz v elektromobilu muze byt
taky docela sranda (kdyz date "plnou forsaz" na rozjezd, v baterkach Vam
zalupe a mate misto baterek 10Kg lithia do sberu :-) ). Navic v DE nemate
nikdy jistotu, ze udavana kapacita je skutecna kapacita.

LiFePo4 (vhodne do elektromobilu) je napriklad toto:
http://www.fima-brno.cz/cz/eshop/lfp-akumulator-32-v-40-ah-lifepo4-p-206.html
(nahodne vybrany link z googla)

Vsimnete si hlavne velikosti nabijecich a vybijecich proudu. Sice to misto
4tis vyjde na 8tis, ale budete s tim jezdit hooooodne dlouho nez to
zdegraduje. Nehlede na to ze 4 balancery vyjdou levneji nez 60, takze ve
finale to bude asi i levnejsi, a vydrz minimalne o dva rady nabijecich cyklu
vice nez reseni s pretezovanymi Li-ION clanky urcenymi na neco uplne jineho
:-) Takze suma sumarum, v horizontu rekneme 1000 nabijecich cyklu usetrite
cca 50 vymen akumulatoru po 4tis.

Berte to jako povrchni, cilene selektovane informace na tento konkretni
pripad od nekoho, kdo LiFePo4 neprodava (o tech jste zacal vy :-) ), ale ma
hodne informaci z provozu ruznych druhu akumulatoru v ruznych druzich
elektromobilu.

MP