Meteosonda, almanach (bylo: Re: gps)

jan.kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Duben 22 16:25:31 CEST 2010

Mohl by mi prosím někdo ty básnické pojmy  "almanach" a efemeridy vysvětlit?

Našel jsem kdysi meteosondu s GPS přijímačem. Ta umí krom
meteorologických dat vysílat i svoji polohu na kmitočtu okolo 403 MHz
Dokonce je  dostupný i SW , který umí pomocí zvukovky data přečíst. (
Sondemonitor)
Jenomže mi to nechodilo a někdo mi radil, že musím mít nainstalovaný
_almanach_, jinak  GPS pozici nezobrazím :-(
Nějaké básnické almanachy doma máme, ale spráně-li tuším, nebude to to
správné co potřebuji ze?
JaKub