OT: SMTP server na blacklistu

Josef Stengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Duben 22 00:12:09 CEST 2010

To jsou jen keci. Vytáčí mě lidé, kteří místo toho, aby řešily jak vyřešit problém, tak řeší proč to nejde a vymýšlí umělé důvody proč to vůbec řešit a že to oni vůbec nepotřebují a potřebuje to mizivé procento lidí (z údajů vyvěštěných z osobní potřeby; to jest ze statisticky nevýznamného vzorku) a při mizerné znalosti problematiky (pravda v tomto případě se nejlépe dělají závěry  :-( ) a proč to vůbec řešit když ONI to nepotřebují.

Mobilních uživatelů není nezanedbatelné procento. Je to např. nezanedbatelné  procento uživatelů v privátní oblasti, (u nás ve firmě je to odhadem více než polovina) kteří pracují na více projektech nacházejících se na různých částech evropy a to i v rámci jednoho koncernu. Ten neskutečný vopruz, když virtuálně pracujete na třech místech v Evropě a sítě, i když jsou propojené do jedné IPV4, se s přesunem na jiné pracoviště je technicky tak velký, že se to řeší pomocí virtuálních počítačů na každém místě. Prostě to není pomocí IPV4 rozumě zvládnutelné buď technicky nebo finančně. Nejsem správce sítě, ale bylo mi to tvrzeno, protože jsem způsobil menší „zemětřesení″ když jsem spočítal kolik stojí IT náklady potřebné pro mou práci (168 euro za  měsíc je údržba, nehledě na to že nástroje (programy) někdy potřebuji koupit 3x - vynásobte si to počte zaměstnanců ... ), štve mě p
racovat na dvou remote mašinách a lokálním počítači, tak jsem si dal tu práci a spočetl to. To že tento problém neznáte neznamená že neexistuje, nebo se tím zabývají jen exoti.

To že IPV6 má oproti IPV4 větší adresní rozsah je milý, i když relativně nevýznamný argument pro IPV6. Ano, odstranění NATu je další plus. Je je tam více věcí a paradoxně by se síť i zjednodušila a nemusel bych přemýšlet, v kerý díře si ošoupávám klávesnici.

Jak to tak čtu, tak jste  člověk, který rád strká peníze do natažených dlaní. Promiňte, ale ne všichni jsme takový, někteří chceme za své těžce vydělané peníze i nějakou slušnou službu. Nejlépe v kvalitě, kterou poskytuji já.

Nevím, jaké máte zkušenosti s VPNkami. Já ne moc dobrou, pro mou práci je vyloženě nevhodná. Moje routovací tabulka připomíná týdenní nákupní seznam pro větší restauraci (výpis se nevejde na jednu obrazovku) a stejnak to nestačí, páč NAT.

S těmi směrovači máte pravdu. Je to (dle mého, jistě minoritního, názoru) ignorace managementu, který dříve velmi hloupě, nebo velmi vychcaně prohlásil že se IPV6 zatím implementovat nebude. A to je v současnosti hlavní problém. Ne že se to nepotřebuje. Jen je natažena dlaň.

Omluvám se za formu, nikoliv za obsah.
ced