Mikrovrtačka na DPS

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Středa Duben 21 22:01:58 CEST 2010

Fotky jsou zde:

http://www.cncnet.info/galery/2010-04-21%20Vrtacka%20DPS/

je videt, ze jsem se s tim nijak neparal (tedy spis muj otec), protoze
toho zase tolik nevrtam, ale na druhou stranu nerad lamu vrtaky takze
jsem chtel maximalni tuhost pri velkem vylozeni. Proto take jsem to
chtel udelat aby to nezabiralo misto.

Je tam jeden doraz (sroub s kontramatkou) zdola, druhej shora a tim to
konci. Jako vedeni lze pouzit v podstate cokoliv co nemam vule - tohle
je vedeni z nejakeho strojku. Myslim, ze vyhovi i vedeni z nejakych
lepsich tiskaren.
Je treba sledovat ruzne net - aukro, ebay, CNC forum
http://www.c-n-c.cz/viewforum.php?f=8 atd. pokud chcete nejake presne
vedeni treba od THK apod. Delaji se i uzka treba 10mm a staci kratka
kolejnicka treba 10cm a na to jeden vozicek.

Nevim kolik presne ted stoji motor - je pravdou ze 600 BB je ta
nejdrazsi varianta na loziskach a s vetrackem, ale urcite vyhovi i ten v
kluznych pouzdrech (mozna bude i lepsi) - takze jen aby to melo vetracek
pokud planujete vrtat velke objemy.

Linearni vedeni opravdu tezko rict - kupovane nove z fabriky urcite bude
drahe - prodavane z druhe ruky nesrovnatelne levnejsi.
Dobry vyber a solidni jednani je treba zde
http://cncshop.cz/linearni-technika_c - s p.Quisem je dobra domluva.

Magneticky upinac take jak kde odhaduji kolem 400Kc novy.

Jedina problematicka vec je ta upinka vrtaku - neni to klestina a tak to
musi byt udelane suvne bez vule - zajisteni je dvema cervikama - ale
vymena vrtaku je dilem okamziku.

Obrovska vyhoda toho moturku je ze to nedela kraval - samotnej motorek
bezi tise - pokud to kraval dela tak je nekde neco spatne (vule).

--
S pozdravem
Radek Vicek