OT: SMTP server na blacklistu

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Pondělí Duben 19 20:53:54 CEST 2010

Dobrý večer,

řeším následující problém:

od poskytovatele internetu mám k dispozici SMTP server, který je každou
chvíli na blacklistech a je potom problém s doručováním mailů některým
adresátům v závislosti na nastavení SPAM filtru příjemce (např na
seznam.cz). Bohužel celá síť (celé město) tady vystupuje navenek pod
stejnou IP (která je také zároveň na blacklistu), takže použití SMTP
serveru, který poskytuje můj hosting, nepomůže, protože moje IP
(odesilatele) se v hlavičce zachovává a mail se chová stejně, jako bych
použil přímo SMTP server na blacklistu -> kon49 lidem ve spamu.

Poskytovatel mi dá klidně veřejnou IP, ale tvrdí, že s tím budu mít víc
problémů, např. kvůli tomu, že moje zařízení (malý wifi router) bude
vystaven automatizovaným útokům a co chvíli vytuhne. Je to možné, nebo
jen maskuje vlastn9 neschopnost?

Dle mého názoru by měla pomoci ta veřejná IP, protože bych ji používal
pouze já a aby byla na blacklistu, musel bych mít zavirovaný PC nebo
vědomě rozesílat spam.

Je nějaké jiné méně bolestné řešení, abych nemusel nic měnit a mail mohl
odeslat bez problémů i ze sítě, jejíž veřejná IP je na blacklistu?

Díky za nápady,

Honza Půhoný