Regulace elektraren, kdyz uz je ten patek

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Neděle Duben 18 18:28:21 CEST 2010


Nasátej pták imho motor nerozmetá, jen ho poškodí .. dnešní motory jsou 
už na střety s nimi stavěné (i tak ale dojde k poškození vyžadující 
následnou opravu) a občas se též stává, že motor vcucne hejno nejen při 
startu, ale i samotném letu. Na druhou stranu ale srovnávat půlkilovýho 
ptáka, kus šutru a prach, je dost mimo .. každá možnost bude mít jiné 
chování a nepůjde jen o tu dodanou kinetickou energii. Btw našel jsem 
online přenos přímo z centra dění:

http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-valahnjuk/





Pavel Novotný napsal(a):
> Tak tady si dovolim hrube nesouhlasit, Eyjafjallajökull neni zadny drobecek
> a sloup jeho splodin dosahuje do vysky 10.800m a to je uplnou nahodou
> nejbezneji pouzivana letova hladina pro bezna dopravni letadla. To co vrha
> do atmosféry se jiz ted pocita na miliony tun. Sopky me zajímají, vystudoval
> jsem geologii, vcera jsem se koukal na mikropicke snimky prachu z atmosféry
> v CR a jde o prach z islandu respektive o sopečný prach a odkud jinud :-).
> Pro letecky provoz zde jsou dve nebezpeci jednak vetsi kousky prachu dokazi
> primo zničit motor letadla, prach se siri smerem na vychod rychlosti cca
> 200km/h, letadlo letici beznou cestovni rychlosti smerem na zapad ma tedy
> kolizni rychlost 1050km/h rekneme, ze se stretneme s 1cm3 cedice coz je asi
> tak nejvetsi kus, ktery muze byt ve vzduchu energii takového kusu si
> spocitejte sam, ale bude o dost vetsi nez energie ptaka nasateho pri startu
> a ta ten motor rozmeta na kousky.
> 
> Druhym problemem je, ze letecky motor je velky vysavac, kterym proleti
> obrovske mnozstvi vzduchu a abrazivita je svine svinuta.
> 
> Zakaz komercnich letu je v tomto pripade zcela na miste a nikdo to
> nezpochybnuje.
> 
> PN
> 
> 
> 
>  
> 
> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
> Behalf Of Pajpach
> Sent: Sunday, April 18, 2010 12:55 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: Regulace elektraren, kdyz uz je ten patek
> 
> No me by zajimalo, kolik nas ta zastavena letecka doprava kvuli naprosto 
> krasne ciste obloze bude stat... Dalsi naprosto umele vyvolana "jakozekrize"
> 
> aby se zase mohlo zdrazovat veskere zbozi, kvuli jeho nedostatku. Dobre to 
> ty chytre hlavy v čele EU vymysleli. Napred nadiktovali kdo kolik ceho bude 
> produkovat, takze se vozi brambory z jednoho konce sveta, mleko z druheho a 
> cesnek z ciny a nikdo neni sobestacny. No a ted se ze dne na den vozit 
> prestalo...
> Zavery at si udela kazdy sam.
> 
> P.S.: Je to jen ciste muj subjektivni nazor, nepodlozeny zadnymi fakty, 
> veskere deni jakozto i osoby jsou jen vyplodem me fantazie a jakakoliv 
> podobnost se skutecnosti je ciste nahodna.
> To jen pro jistotu, prece mame demokraci :-)
> 
> 
> 
> --------------------------------------------------
> From: "Pavel Krafcik" <hw na pjk.cz>
> Sent: Sunday, April 18, 2010 12:38 PM
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Subject: Re: Regulace elektraren, kdyz uz je ten patek
> 
>> Je to zvláštní, ale nebe nad západní Evropou je bez srážek. Že by sopka
>> dokázala tak silně měnit počasí?
>>
>> http://www.wetteronline.de/radar.htm
>>
>> Pavel Krafčík
>>
>>
>>> A to jeste v dohledne dobe cekejme ekologisticky natlak na uhradu skod,
>>> ktere FVE pusobi sopka z Islandu. No nemelo by se jim to nejak nahradit?
>>> :-(
>>>
>>> Standa



More information about the Hw-list mailing list