Regulace elektraren, kdyz uz je ten patek

Pavel Novotný novotny.pp na atlas.cz
Neděle Duben 18 14:51:42 CEST 2010

Tak tady si dovolim hrube nesouhlasit, Eyjafjallajökull neni zadny drobecek
a sloup jeho splodin dosahuje do vysky 10.800m a to je uplnou nahodou
nejbezneji pouzivana letova hladina pro bezna dopravni letadla. To co vrha
do atmosféry se jiz ted pocita na miliony tun. Sopky me zajímají, vystudoval
jsem geologii, vcera jsem se koukal na mikropicke snimky prachu z atmosféry
v CR a jde o prach z islandu respektive o sopečný prach a odkud jinud :-).
Pro letecky provoz zde jsou dve nebezpeci jednak vetsi kousky prachu dokazi
primo zničit motor letadla, prach se siri smerem na vychod rychlosti cca
200km/h, letadlo letici beznou cestovni rychlosti smerem na zapad ma tedy
kolizni rychlost 1050km/h rekneme, ze se stretneme s 1cm3 cedice coz je asi
tak nejvetsi kus, ktery muze byt ve vzduchu energii takového kusu si
spocitejte sam, ale bude o dost vetsi nez energie ptaka nasateho pri startu
a ta ten motor rozmeta na kousky.

Druhym problemem je, ze letecky motor je velky vysavac, kterym proleti
obrovske mnozstvi vzduchu a abrazivita je svine svinuta.

Zakaz komercnich letu je v tomto pripade zcela na miste a nikdo to
nezpochybnuje.

PN