Regulace elektraren, kdyz uz je ten patek

Pajpach pajpach na katedrala.net
Neděle Duben 18 14:16:18 CEST 2010

No v ucincich sopecneho ani jineho prachu na letadlove motory nevim naprosto
nic, jen podle meho laickeho nazoru a informaci co mam je sopecny prach v
urcite koncentraci viditelny, navic zpusobuje kondenzaci vodnich par, tak
mam za to ze je od urcite koncentrace snadno identifikovatelne jeho mnozstvi
i poloha v atmosfere i pouhym okem.  A to co ja vidim posledni dva dny na
obloze je nejazurovejsi modro jake jsem kdy zazil bez sebemensiho mracku od
obzoru k obzoru. Takze mam za to ze jeho koncentrace (popela) konkretne tady
je mensi nez miziva. Kdyz napriklad pred lety na nase uzemi spadalo takove
mnozstvi pisecneho prachu ze sahary (nebo z ukrajiny?) ze nebylo ani poradne
videt, tak letadla litala.
Rozhodne jsem tim nechtel rict, ze letadla musi letet za kazdou cenu, jen to
ze zrovna ja zrovna tady zadny duvod (sopecny prach) proste nevidim.

Mimochodem je tu nekdo kdo skutecne vi co vlastne se stane pri pruletu tim
prachovym mracnem? Podle me primo motoru to neublizi, treba v automobilovych
motorech se to dokonce zamerne zavadi (zpetne spalovani vyfukovych plynu
obsahujicich saze) a motory maji i pres to tisice motohodin bez poruchy.
Spis bych veril v zanaseni treba vzduchovych filtru, nebo chladice, ale
zase, letecke motory (ted nemyslim vrtulove ale turbinove ci jak se jim
rika) nemaji ani filtr vzduchu, ani chlazeni, ke spalovani dochazi
kontinualne rizenym horenim palivove smesi (coz samo o sobe urcite mnozstvi
sazi take produkuje).
Neni to recnicka otazka, vazne bych se rad poucil.

S pozdravem
Pajpach