DC MOTOREK

p brandejs@orlik.cz
Sobota Duben 10 08:03:08 CEST 2010

Díky všem za rady. Byl to přechoďák/přerušení vinutí kotvy-nakontaktování
cívky na praporku komutátoru ... :-(

Ještě jednou dík a pěkný víkend.

P.Brandejs

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, April 07, 2010 5:15 PM
Subject: Re: DC MOTOREK

Zdravím,
  myslím, že byste mohl udělat jednoduchý test pro ověření příčiny ztráty
síly motorku v dané aplikaci. Pokud by se jednalo o snížení budicího pole
permanentního magnetu, projevilo by se to změnou charakteristiky motorku,
který by byl více "do rychla", tj. ztratil by krouticí moment (to
pozorujete),
ale současně by mu měly narůst otáčky naprázdno. Zkuste ten motorek pustit
bez zátěže na jmenovité napětí a zkuste porovnat otáčky s novým kusem. Pokud
je zesláblé statorové pole, otáčky by měly být VYŠŠÍ (pokud už pole není
zesláblé natolik, že by motorek plně neutáhl sám sebe, ale to
nepředpokládám).
Pokud však budou otáčky naprázdno nižší, lze důvodně předpokládat jinou
příčinu, jakou zde uvádějí kolegové.
  S pozdravem Pavel