regulace alternatoru s permanentnimi magnety

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Září 30 11:16:51 CEST 2009

Ono se asi michaji ruzne typy altiku.

Treba ty co byvaji bezne v mopedech jsou mekke - jsou navrzene na
maximalni vykon, ktery je souctem predni a zadni zarovky. Takze jakmile
se zvysuje odber zacne klesat napeti. Take kdyz vam rachne zarovka tak
behem chvile shori i ta druha.
Na tenhle typ jsem regulator delal (pro Stadiona). Mustek a mosfet se
zenerkou do gate. Takze bere jen ty spicky co odpaluji zarovky. Od te
doby mi v zivote na Stadionu zarovka nepraskla. Byl by asi problem kdyby
ano protoze tech 20W by asi ten mosfet nevytopil prestoze je na celkem
slusnem chladici a proudu vzduchu. Ale neni problem jich pouzit vic
paralelne.
Takze ono to zkratovani neni uplne nadoraz, ale jen promenliva zatez co
zajisti trvale nominalni odber.

Tohle si ale nedokazu moc predstavit u alternatoru ala BLDC motor s
kvalitnim magnetem. Ne ze by to nefungovalo, ale ty proudy budou asi
strasne.

Radek Vicek